Medicina muncii
In conformitate cu legislatia de Medicina Muncii, angajatorul trebuie sa asigure angajatilor servicii medicale preventive, incheind un contract cu o unitate medicala autorizata in acest sens.
Scopul Medicinei Muncii
Medicina Muncii face parte din managementul riscului profesional si presupune actiunea convergenta a angajatorului, angajatilor si a medicilor.
Rolul ei este de a evalua starea de sanatate a angajatilor in relatie cu mediul de munca si de a oferi consultanta angajatorilor privind factorii de risc profesionali si modalitatea de evitare a acestora.
Ce sunt controalele de medicina muncii
• Sunt un complex de examinari medicale de diferite specialitati
• Sunt prevazute de catre lege ca facand parte din contractul de munca
• Sunt stabilite de catre lege pentru fiecare meserie in parte
Asistenta de Medicina Muncii include:
• Examinari medicale de profil – specifice activitatii fiecarei firme
• Examinari obligatorii:
• Controale initiale – inaintea angajarii, dupa schimbarea locului de munca, in cazul aparitiei unor factori de risc suplimentari
• Controale periodice
• Activitati preventive
Programul de activitati preventive este stabilit in mod individual cu fiecare firma in parte pentru o adaptare optima a acestuia la nevoile firmei.
TARIFELE SUNT NEGOCIABILE, IN FUNCTIE DE COMPLEXITATEA MESERIILOR SI ACTIVITATILOR, PRECUM SI NUMARUL DE SALARIATI